![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKoi738T1O0M26SOsVKKkk8Hyu7oOOhcuQeuuYdZF5XfKRCbhBSdqNYSPTtJbx7BosEjWyRpEqh9e_juVBzCetBHeuG2ZymiEIJ28Fy9IRSrdpyhE-CD7VGDuwy5kepj7-hfC7Qa_laM0/s1600/av.jpg)
Nowy wypust Mercedesa w podkręconej formie od AMG. Następca CL63 AMG od teraz nazywany S63 AMG Coupe. Mistrzowie marketingu spod znaku gwiazdy postanowili zmienić nazwę usportowionej wersji S-klasy i zrezygnować z oznaczenia modelu CL. Wiecie dlaczego? Bo podobno stara nazwa kojarzyła się MNIEJ PRESTIŻOWO z C-klasą. Udało im się dojść do takich wniosków po 18 latach produkcji CL'a! Brawo! Oby tylko nowa S coupe nie jeździła tak samo żwawo jak dział marketingu...
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwyehURjXKW5AE7G_7SXYQtJRsKlY7gYiIn-AOTyFCuH1d6zn0mSBGCaqkzgTpv6WTlYaovDM6j-CZRvGp7tNKK-jEG2d_LPmga2GGNdjOPjP28ham8yU6JN84-T0DhqlJIMoHvsEw0RM/s1600/1c3f0b5899ebf544aad3cc1a22d6b82d.jpg)
... a istnieją ku temu podstawy. Bo pomimo dumnego miana S63 AMG trochę wykastrowało (chociaż właściwie sam nie wiem czy da się wykastrować tak tylko trochę i nie do końca) dziedzictwo starego CL'a w postaci 6.2 litrowego V8 i wsadziło do eS'y tylko 5.5 litrowe V8. Podsumowując działalność marketingowców Mercedesa:
- zmieniamy nazwę bo stara kojarzy się mało prestiżowo,
- wrzucamy oznaczenie modelu S63, które jednoznacznie kojarzy się z 6.3 litrowym widlakiem, a w środku tak naprawdę siedzi coś prawie litr mniejszego. PRESTIŻ LEVEL UP!
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCnsuyZDN0ihTmqm5tjHneFavhBrzoYszj69nVkJrBQX_m2SFsk16TSwJMyirPP4ISBD3TVnArNURRRIWtMm25ffV-reTnwRYmEEUeqHeULmPWmkw5Smd5jVooLQU8kRAOON8mRy_rS9c/s1600/61f95d287cae4cfdd6c39cfc1fa9df91.jpg)
Ale OK. Jestem w stanie zrozumieć potrzebę ujednolicenia nazewnictwa w gamie, chociażby po to, żeby można było wprowadzić takie anomalia jak CLA, GLA i temu podobne dziwadła. Chociaż moim zdaniem CL jest niszowym samochodem i kupują go ludzie o bardzo wyspecjalizowanym zakresie preferencji, a im nie zrobi różnicy to czy samochód będzie nazywał się CL czy S coupe. Bo tacy ludzie potrzebują kilku litrów, ponadprzeciętnego komfortu i charakteru, który mówi: "może i jestem już po 40'tce ale dalej mam młodzieńczą charyzmę".
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgsZlY9HAi-4nzR0sDe2sMVoKrHRI5G-Utknm4E7NbzKXC8E_qYJp8_jx6O9MFVIxGkWMzjElQNjRgrb9WZq1YF9FCxAaCiJ4XmC5PKoI-fg5YBIVOq7cR_9aH9YaX16h5LbCcKMViMY24/s1600/a699c397ac40b99ff6f9cbd5d33a9bac.jpg)
I właściwie wszystko wskazuje na to, że jest to bardzo fajne coupe. Wygląda agresywnie ale jednocześnie całkiem klasycznie. W środku jest całkiem skromnie ale bardzo luksusowo. Nawet ta spłaszczona kierownica daje radę. Apropos wszyscy mówią, że spłaszczone kółko nie sprawdza się w sportowych autach, że tylko takie normalne kółko jest jedynie akceptowalne. Tylko powiedzcie mi jaki promil nabywców S 63 AMG coupe będzie jej używało do jazdy po torze?
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3cclPQfgSROi9AJflFJqMaG7TUQlYCmi5ha_T2kEx3juFMqRnzx-HFOXfRFFMu_Ot-PcHyTA-apaGr7iURboOxppZTd7kzSTRCTGuW5n8kFkReK3mYM_MkduwVNeEStf57XB2kPzvaNA/s1600/9235da6cd606420fdfce763453b327f9.jpg)
Z nowym Mercedesem jest tylko jeden mały problem. Warto zaznaczyć, że cena za wersję z klimą i alufelgami dobije pewnie do okolic bańki. Nasuwa się więc pytanie czy aby na pewno chcecie jeździć samochodem za bańkę który z tyłu wygląda tak:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEitSg-n0kM_lZK7kGf6IlJDwP2YI7AKZOCs3ZF8jLkgO_qE_wodle6YYd4ze7VzWvpQOAsB3RsDa9T6-jPQ_7LEKOy3J1Sbtb3PZyM7NwvkLG04VqyPx7PDCK8eaQ0aVoXMoCg_7wM514c/s1600/c05e85755b571168cf49014c39018ea4.jpg)
Całkiem jak fura 10x tańsza i już parę ładnych lat obecna na rynku.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh0-sNmYdojDfrHtf39cCZ8c7wso9po81RHrfHBpt-f9dnYwf5IJMOHaUquUN0lxqP1DnKKkgsuEPGslmNupADw8cb2I02xNPLisXULbRZ9vk74oy4k0ydKXgu7VsKoiTMcjzyqS9CFeS0/s1600/Laguna_Coupe_Monaco_GP1.jpg)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz